Reguli de nutriție pentru incepători

Ne formăm deprinderile alimentare de mici copii în baza cunoștințelor părinților noștri. Trăind însă într-o țară post-sovietică unde prioritatea pe timpuri era să ai ce mînca iar calitatea alimentației conta mai puțin ne dăm seama că trebuie să reconstruim ideile noastre despre nutriție. Pe cînd majoritatea inconștient decid să rămînă cu deprinderile formate de mici copii, alții (printre care sper că ești și tu) înceară măcar să-și pună întrebarea- oare corect mă alimentez? Care sunt reguli de nutriție pentru incepători?

Am pregătit o mică listă cu lucruri pe care le-ai putea implementa chiar azi pentru a duce o viață mai sănătoasă:

1.Nu fi flămînd

Gustări regulate la intervale de 2-3 ore mențin un metabolism sănătos pe cînd dacă privezi organismul de mîncare pentru perioade
lungi îl pui pe alertă care îl determină de fiecare dată cînd mănînci să depoziteze mîncarea sub formă de grăsimi ca săți poată oferi mereu energie.
Trebuie săți bombardezi regulat organismul cu nutrienți ajută la arderea grăsimilor și construcția mușchilor ziua împrejur.

2.Nu fi însetat

Apa este un transportator de nutrienți către toate părțile organismului iar dehidratarea împiedică atît creierul cît și mușchii să lucreze la o eficiență normală.
Formează-ți deprinderea să-ți începi ziua cu un pahar mare de apa iar pînă la final de zi să ai 2-3 litri acumulați, în zile de antrenament chiar mai mult.

3.Ia-ți doza de proteine

carne nutritie

Proteina este principalul material de construcție al organismului. Mușchii, organele, pielea, părul, articulațiile, unghiile – toate au proteina la bază. O să vorbim despre ea mai detaliat în alte articole însă între timp asigură-te că consumi la fiecare masă cîte ceva din- pește, carne, boboase, ouă, alune. O normă de referință pentru cei care nu practică regulat sportul ar fi de 1g de proteină la kg de masă corporală. Dacă ai 80kg – 80g ar fi cantitatea pentru tine care poate fi acumulată cu ușurință din acest exelu de alimentație : 2ouă, 100g de piept de pui, 100g de bînză, 100g de pește, niște iaurt sau alune completat deja de restul alimentelor.
Să ții cont că 1 kg adițional de mușchi te ajută să arzi în jur de 40 calorii/zi, așa că dacă vrei să scapi de grăsimi, ai nevoie de mușchi. Pentru cei ce practică regulat sportul doza trebuie sa fie dublă. Aici suplimentele devind indispensabile. Citeste mai detaliat in acest articol.

4.Nu evita total grăsimile

Încearcă să înlocuiești grăsimile saturate în mare parte de origine animală cu cele nesaturate din legume, alune. De asemenea o grăsime foarte sănătoasă ar fi Omega 3 gasită în pește gras și mai puțin în uleiul de in.

5.Consumă multă fibră

Fibrele te ajută să te simți sătul pe mai mult timp și totodată ajută la digestie. Asigură-te că ai în alimentație multe legume, hrișcă, ovăz.

Nu uita că viața ta depinde de alegerile, inclusiv alimentare pe care le faci zi de zi.
Dacă ai întrebări sau comentarii lasă-ne mai jos un mesaj. Am vrea să-ți aflăm părerea!

Lasă un răspuns